رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب وکار هوشمند
قاسم زارعی؛ رحیم محمدخانی
چکیده
همگرایی فناوری اطلاعات، رسانهها و ارتباطات، رفتار مصرفکننده را ازنظر جستجو، به دست آوردن، پردازش و پاسخ به اطلاعات یا خدمات شرکت تغییر داده است. توانایی یک شرکت در برنامهریزی، پیادهسازی و مدیریت بازاریابی دیجیتال برای افزایش رقابتپذیری آن در چشم مصرفکنندگان، قابلیت بازاریابی دیجیتال نامیده میشود. هدف از این پژوهش طراحی ...
بیشتر
همگرایی فناوری اطلاعات، رسانهها و ارتباطات، رفتار مصرفکننده را ازنظر جستجو، به دست آوردن، پردازش و پاسخ به اطلاعات یا خدمات شرکت تغییر داده است. توانایی یک شرکت در برنامهریزی، پیادهسازی و مدیریت بازاریابی دیجیتال برای افزایش رقابتپذیری آن در چشم مصرفکنندگان، قابلیت بازاریابی دیجیتال نامیده میشود. هدف از این پژوهش طراحی مدل ارتقا قابلیتهای بازاریابی با تأکید بر شاخصهای استفاده از بازاریابی دیجیتال در شرکتهای صنعتی است. این پژوهش از نوع پژوهشهای آمیخته با رویکرد کیفی و کمی است که ازنظر هدف، کاربردی و ازلحاظ نحـوه گـردآوری داده، از نوع مطالعات پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، مدیران و خبرگان در زمینه بازاریابی دیجیتال شرکتهای صنعتی و اساتید دانشـگاهی بودند که با استفاده از روش نمونهگیری گلوله برفی انتخاب شدند. در بخش کیفی ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه و در بخش کمـی پرسشنامه بود که برای شناسایی مقولهها، از مصاحبه نیمه ساختاریافته و از پرسشنامه بهمنظور اعتباریابی الگو اسـتفاده شـد. در بخش کیفی روش تحلیل دادهها، رویکرد نظریه داده بنیاد با روش استراوس و کوربین بود که با استفاده از نرمافزار MAXQDA و بـا استفاده از روش کدگذاری تدوین شد و در بخش کمی، روش تحلیل بر مبنای آزمون همبستگی کندال بود. بهمنظور بررسی روایی پژوهش بخش کیفی، از مدل کرسول به همراه روایی محتوایی و پایایی درون کدگذار و میان کدگـذار و در بخـش کمـی بهمنظور آزمون روایی پژوهش از روایـی اعتبار محتوا و باز آزمون بهره گرفته شد